No eres más que un niño Reflexió

El fet de ser un infant no hauria de ser cap impediment per ser capaç d'aportar a fer del nostre món un lloc millor no només per a tota la resta d'infants sinó per al conjunt dels éssers humans i, fins i tot, en relació a la salut del propi planeta. El problema deriva de com a les nostres societats la mirada dels infants sempre s'interpreta com un mirada insuficient, no formada, no reflexiva i que, fins i tot, quan existeixen àmbits on es pot expressar (fet que no sempre succeeix) no és escoltada com la d'un igual i sempre és transformada per la percepció de l'adult. És clar que els infants són subjectes de drets i que els adults han de tenir una especial cura per l'acompliment d'aquests drets de forma efectiva. Però això no vol dir que no siguin capaços de ser subjectes autònoms amb voluntat i decisió pròpies i que, en tots els casos proposats al vídeo, són capaços d'expressar-la i que sigui escoltada per aquests mateixos adults. Una de les tasques que tenim com a docents és la sde ser capaços de canviar aquesta mirada adultocèntrica i crear els mecanismes necessaris per a la participació infantil real i efectiva.

Comentaris